Wednesday, May 14, 2008

Allah = Tuhan Bapa - Strategi Baru Kristen yg Ketandusan Idea

Allah = Tuhan Bapa - Strategi Baru Kristen yg Ketandusan Idea

Kenyataan sebuah akhbar yang dimiliki oleh gerakan Kristian Katolik yang memohon mahkamah untuk membenarkan mereka menggunakan nama Allah kerana yakin mereka juga mempunyai hak untuk menggunakan perkataan tersebut sebagai kata ganti nama kepada Tuhan.


“We are of the view that we have the right to use the word Allah, which right is now sought to be curtailed. We have decided to have our legal position to use the word to be determined by the courts,” menurut kenyataan yang dikeluarkan oleh akhbar Herald - The Catholic Weekly.

Kementerian Keselamatan Dalam Negeri telah mengarahkan agar penggunaan perkataan tersebut dihentikan serta merta. Jika tidak, lesen penerbitan mereka tidak akan disambung selepas tamat pada 31 Disember 2007 nanti..

Berita mengenainya boleh dibaca di link berikut:
http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2007/12/28/courts/1

_____________________________________________________

Permohonan ini ternyata menimbulkan pelbagai reaksi berbeza dari pihak Islam dan pihak kristien sendiri baek dari golongan kerajaan, NGO mahupun individu-individu. Bagi penulis, penggunaan nama Allah itu untuk merujuk kepada tuhan bapa adalah perbuatan yg sangat hina oleh pihak kristian yg ternyata ketandusan idea dan mati akal untuk membendung kebangkitan jumlah umat islam yg kian meningkat sekarang.

Jika disoroti, pelbagai taktik kotor telah dilakukan pihak gereja untuk megkristiankan umat Islam, ternyata taktik2 kotor lagi busuk ini jarang dapat "dikambus" mereka dan sering dapat dikesan. Antara taktik kotor mereka yg diketahui penulis adalah:
  1. menawarkan wang yg lumayan bagi mereka yg sanggup mengkristiankan diri mereka.
  2. Menawarkan wang untuk muslim yg sanggup hadir ke gereja.
  3. penggunaan Holy Water.
  4. Berselindung disebalik pertubuhan kebajikan dan perubatan untuk mengkristiankan org yg dibantu.
  5. Memutarbelitkan ayat Quran untuk keuntungan dakwah mereka
  6. Usaha Pope sendiri yg cuba mengaitkan Islam dengan terrorism melalui ucapan umumnya
  7. dan banyak lagi yg tidak diketahui penulis dan kite sendiri.

dan ternyata taktik kotor mereka ini bukan sahaja tidak disenangi umat islam malah beberapa negara yg majoriti penduduknya Buddha dan Hindu seperti Kemboja, Sri Lanka dan beberapa negara laen juga telah mengharamkan dakwah kristian di bumi mereka, bukan kerana mesej yg mereka bawa tetapi kerana taktik kotor dan busuk mereka itu!.

Ternyata taktik terbaru mereka menggunakan nama Allah sebgai nama khusus untuk Tuhan bapa atau Lord tidak laen tidak bukan hanyalah untuk mengelirukan umat Islam, satu lagi strategi yg timbul dari kekalutan dan kedengkian mereka...malah lebih buruk lagi ianya sebenarnya telah mencemarkan nama Allah itu sendiri. Mana mungkin mereka boleh mengklaim Tuhan Bapa itu sebagai Allah sedangkan Allah berfirman dalam surah Al-Ikhlas:


3. Allah Tidak Beranak dan Tidak pula diperanakkan.

Ternyata kefahaman triniti kristien amat bertentangan dengan ayat diatas dimana kefahaman "otak kacau" tersebut meletakkan Allah mempunyai anak iaitu Jesus jadi layakkah mereka mengklaim tuhan mereka yg ber"anak" itu sebgai Allah ?. Sekiranya mereka beria-ia hendak memperthankan penggunaan nama Allah untuk Tuhan Bapa maka silakan, tetapi buanglah anutan triniti karut 1=3 mereka itu dan salutilah hati mereka dngan aqidah muslim kerana sesungguhnya ayat ke-3 surah Al-Ikhlas itu cukup jelas menerangkan bahawa Allah tidak beranak dan tidak pula deperanakkan.


Mungkin ada sestengah dari kita yg menganggap bahwa perkara ini adalah satu perkara yg tidak serius dan tidak perlu dipersoalkan keranan masalah hanya membabitkan soal penggunaan istilah. Namun ketahuilah bahawasanya, sekiranya mereka berani menggunakan nama Allah untuk merujuk kepada Tuhan Bapa, tidak mustahil selepas ini mereka akan menggunakan pula ayat2 kita seperti Bismillah, Alhamdulillah, Subhanallah, doa2 harian dan macam2 lagi penggunaan nama Allah dalam kehidupan seharian.

Perlu diingatkan bahwa perkara2 sebegini sebenarnya telah tersebar luas di Indonesia dan ternyata memeningkan masyarakat disana dan berjaya mengkristiankan jumlah muslim dengan jumlah bilangan yg massal. Jadi ini bukanlah suatu isu yg ringan dan boleh diambil mudah, sedarlah saudaraku!!



Sungguh, mereka ini sungguh keji dan hina....mencemarkan nama Allah dan megalihkan aqidah umat sejagat dari satu kebenaran yg pasti. Sejarah membuktikan satu demi satu taktir busuk mereka ini berjaya dipatahkan oleh mujahid-mujahid Islam, dan walau apa yg mereka lakukan, mereka tetap gagal membendung kemaraan Islam yg ternyata terus berkembang pesat tanpa perlu dakwahnya dilakukan dengan menaburkan wang kekayaan dan melakukan penipuan mahupun menyuruh mangsa meminum air najis kebanggaan mereka. Oleh itu sahabtku, aku menyeru agar penggunaan istilah ini ditentang sekeras2nya baek melalui penulisan mahupun sebaran2 laen kerana ternyata mereka ini adalah kaum yg sesat - al-fatihah......

Akhir kalam, mereka merancang, Allah juga merancang dan ketahuilah sesungguhnya perancangan Allahlah yg terbaek......

"Islam is the fastest growing religion and 2nd largest religion - wikipedia " apakah sumbangan kita ?










0 comments: