Wednesday, January 28, 2009

Anti-Semitic-Pembohongan Media Barat

Anti-Semitic : Pembohongan Media Barat


Tahukah sebenarnya seluruh dunia telah diperbodohkan oleh media-media barat yang menggelarkan individu-individu yang menunjukkan penentangan kepada negara haram Israel dan golongan Zionist sebagai “Anti-Semitic”. Tun Dr. Mahathir, Dr. Azzam Tamimi, mantan Presiden Iraq, Saddam Hussein dan ahli parlimen British; George Gallaway adalah beberapa individu-individu yang mendapat gelaran “Anti-Semitic” oleh media barat berikut kenyataan-kenyataan mereka dan pandangan-pandangan yang diutarakan mereka.

Mengapa saya kata kita diperbodohkan ? Mari kita lihat apakah pengertian “Semitic” dari sudut bahasa. Mengikut Concise Oxford English Dictionary, Semitic boleh dimaksudkan sebagai “an Afro-Asiatic subfamily of languages that includes Hebrew, Arabic, and Aramaic and certain ancient languages such as Phoenician and Akkadian”. Ini bermakna Semitic itu bukan hanya merujuk kepada bangsa Yahudi semata walhal turut merujuk kepada bangsa Arab.

Jadi logikkah Dr. Azzam Tamimi dan Saddam Hussein yang berbangsa Arab itu digelar Anti-Semitic ? Sepertinya Dr.Azzam Tamimi dan Saddam itu benci kepada bangsa keturunannya sendiri. Dan seperti yang kita semua ketahui, sepanjang pemerintahan Tun Dr. Mahathir, adakah beliau seorang yang anti akan bangsa Arab ? Bukankah beliau salah seorang yang menggesa supaya hubungan antara Malaysia dengan negara-negara Arab ditingkatkan dengan urusniaganya menggunakan Dinar Emas. Anti-Arab kah Tun Mahathir yang tidak bersetuju dengan penubuhan negara haram Israel ?.

Beginilah antara strategi Zionist mempengaruhi minda masyarakat dunia, perkara yang kecil sebegini pun mereka boleh putarbelitkan supaya masyarakat dunia benci akan individu-individu yang disasarkan. Atau mereka (media Zionist) adalah orang-orang jahil yang tidak pernah mengkaji apakah maksud sebenar disebali perkataan semitic ? Jika tidak mengapa berkata-kata ?.

Muak dan lali apabila melihat perkataan itu terpampang atau digunakan di media barat untuk melabel individu-individu yang anti kepada penubuhan negara haram Israel. Mengapa tidak sahaja digunakan perkataan “Anti-Israel” ?. Kan senang.

Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan. (Al-Hujuurat:6)

Mesej dari tulisan ini adalah, berhati-hatilah dengan informasi yang anda terima dari media barat yang rata-ratanya dimiliki golongan Zionist. Mereka mampu memutarbelitkan apa sahaja maklumat yang dikehendaki mereka dan menggunakannya untuk kepentingan mereka. Hendaklah kita mengambil pengajaran dari ayat yang diturunkan Allah diatas supaya kita tidak menjadi seperti keldai yang hanya mendengar dan setuju akan segala sesuatu terutamanya pabila ianya datang dati golongan fasiq.





0 comments: