Tuesday, October 7, 2008

Letter From Prison

S U R A T D A R I P E N J A R A / LETTER FROM PRISON





Hidup ini, kita bagaikan sebuah banduan…didalam satu penjara besar, terperangkap didalamnya segala manusia, sedikit sahaja yg bebas diluar sana…

Aku didalamnya, jadi..pernah mereka yang diluar bercerita kepadaku..melalui pagar2nya, bahwa kita semua merupakan mereka-mereka yg tidak bersalah…namun kita kita adalah mereka yg terperangkap di dalamnya…aku pn tidak tahu siapa yg memenjarakanku, aku lahir2 sudah disini tempatnya…

Mereka2 diluar sana berseri2 wajahnya, ada kadang ku lihat mereka….sering saja tersenyum manis …kita kita ini, sering berkerut, kadang saja ketawa, sbab gila…dan kadang2 menangis…Bukanlah mereka diluar itu tidak berkerut, mereka juga tapi kerna pikirkan kita.

Sekali itu, seorang diluar sana cerita padaku, susah juga dia mau menghampiri pagar penjara, kadang warden ada mana mungkin dia lihat saja…Jadii haritu dia cerita, ada satu tiket untuk keluar, rahsia besar….tak ramai yg tau, senang saja..

Dia cerita, kita kena baca..satu buku tebal suci, dia kata kene baca dan faham....tak cukup dengan faham kite kena amalkannya….bagus juga bende yang die cerita tu, tpi die datang kadang2 je, kadang2 memang aku yg malas untuk berjumpanya..

Satu hari aku fakir dalam2 hendak juga berada diluar sana, bebas, merdeka, gembira, tersenyum…jadi aku amalkan apa yg dikata slow2, tpi bukan mudah dol…kat dalam penjara ni memang best, tpi kalut sket…

Tu lah…sesak betul penjara ni, ramai sangat orang….jalan laju2, kesana kemari, bangun mandi kerja tidur…

Catatan ni dibuat oleh aku sbb memang aku nk keluar dari penjara ni, adela dua tiga kawan aku yg aku dah cerita, ada yg berminat ade yg kata aku mimpi siang hari, ade yg selesa duduk dalam penjara, makan minum semua tanggung beres….tapi aku usaha jugak…

Bagi yg kat luar pagar sana yg ter’spak’ baca catatan ni responla…bagi e-mail ke, no phone ke..nnti aku kluar aku kontek korang…okeh! cow

0 comments: